bip.gov.pl
A A A K

SmodBIP

Skargi i wnioski

PRZYJĘCIA SKARG I WNIOSKÓW

PODSTAWA PRAWNA

  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46)

Interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania od 7.00 do 14.35 lub w innym terminie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Kędzierzynie - Koźlu, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Opolu, 45-367 Opole, ul. Mickiewicza 1.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
  • adres wnoszącego.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

PRZEDMIOT SKARGI

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

PRZEDMIOT WNIOSKU

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

FORMA SKARGI/WNIOSKU

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  •  pisemnie - na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kędzierzynie - Koźlu, ul. Anny 14, 47-200 Kędzierzyn - Koźle
  • faksem - na nr: +48 774823960
  • pocztą elektroniczną - na adres: sekretariat.psse.kkozle@sanepid.gov.pl
  • poprzez platformę ePUAP: PSSEKK
  • ustnie do protokołu - w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kędzierzynie - Koźlu - pod adresem - ul. Anny 14,

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kędzierzynie-Koźlu są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kędzierzynie - Koźlu, i rozpatrywane są wg decyzji PPIS w Kędzierzynie-Koźlu przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.

TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW

Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kędzierzynie-Koźlu załatwia bez zbędnej zwłoki jednakże, gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.

TRYB ODWOŁAWCZY

  1. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  2. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
  3. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.



Opublikował: Mariusz Podgórski
Publikacja dnia: 13.01.2023
Podpisał: Mariusz Podgórski
Dokument z dnia: 10.04.2019
Dokument oglądany razy: 614